Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Κυριακάτικοι περίπατοι στην Πλάκα: Όπου ο Δροσίνης συναντά τον ...Μπαρμπά Γιάννη Κανατά και τον Τρελαντώνη!



Σήμερα στην Πλάκα η βόλτα μας είχε πολλές -πολλές εκπλήξεις. Η πρώτη ήταν η παρουσία του Διονύση Λεϊμονή που μας ξενάγησε με μοναδικό τρόπο και με απίστευτο υλικό στον κόσμο του 17ου Κιβώτιου

Στο παραμύθι μας, αξιοποιώντας μια μηχανή που ταξιδεύει στο χρόνο, καταφέραμε να αποτρέψουμε την κλοπή των μαρμάρων του Παρθενώνα από τον Έλγιν και να αλλάξουμε την ιστορία.

Στις ευχάριστες εκπλήξεις και η παρουσία δυο φίλων που κατοικούν στην Πλάκα και γνωρίζουν πολλά για την ιστορία της. Έτσι στη βόλτα μας, μας έδειξαν το σπίτι του Δροσίνη όπου γράφτηκε η περίφημη "Ανθισμένη Αμυγδαλιά", αλλά μας είπαν και για άλλες ιστορίες, όπως αυτή του Μπαρμπα-Γιάννη Κανατά...
Την επόμενη Κυριακή, 17 Μαΐου στις 12.30, με αυτή την αφορμή θα ταξιδέψουμε στην Παλιά Αθήνα, θα μάθουμε που, για ποιό κορίτσι και πως γράφτηκε η "Ανθισμένη Αμυγδαλιά", θα γνωρίσουμε ποιός ήταν στ' αλήθεια ο Μπαρμαπά Γιάννης Κανατάς και γιατί εντυπωσίασε τόσο τους Αθηναίους και θα φτιάξουμε ένα παραμύθι με τη βοήθεια της Πηνελόπης Δέλτα και του Τρελαντώνη, απ' όπου και το απόσπασμα που ακολουθεί:


"...Και πού να τύχει και ο Μπαρμπαγιάννης ο Κανατάς!
- Και να 'χει και τόσες στάμνες και τόσα κανάτια, ίσα ίσα σήμερα! αναστέναξε η Πουλουδιά.
- Ναι! Και να τις πηγαίνει παραγγελία στο καφενείο!
Μα είδες;Είδες τι ωραία που τα είχε δεμένα, αράδες αράδες γύρω στογαϊδουράκι του; αναφώνησε ο Αντώνης που ενθουσιάστηκε πάλι μετην ενθύμηση.
- Τι ήθελες να τ' αγγίξεις! κλαψιάρισε η Πουλουδιά.
- Ήθελα να δω πώς στέκουνταν. Πού να ξέρω εγώ πως τοσκοινί ήταν περασμένο μονάχα μες στα χερούλια κάθε στάμνας καιπως σα λύσεις μια, πέφτουν όλες! Ήταν κουταμάρα του Μπαρμπα-γιάννη! - Εγώ σου το έλεγα, μην τις αγγίξεις, Αντώνη!
- Το ξέρω κι εγώ τώρα! Μα φταίει ο Μπαρμπαγιάννης Κανατάς!Αντί να μου πει «Φύλαγε το γαϊδουράκι μου, ώσπου να πάγω να πιωνερό», αν μου έλεγε «Δεν είναι δεμένες κόμπο οι στάμνες, και πρό-σεχε», εγώ δε θα τις άγγιζα! Μα πες, δε φαίνουνταν δεμένες;
- Ναι, φαίνουνταν, παραδέχθηκε η Πουλουδιά. - Κι εγώ έτσι νόμιζα και ήθελα να σου δείξω πώς να κάνεις τοντελικό κόμπο. Πού να φανταστώ πως, μόλις λύσω το σκοινί, θα φύγουν όλα, στάμνες και κανάτια!"

Πληροφορίες -κρατήσεις:
Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Τριπόδων 23 Πλάκα, 2103250341 info@ekedisy.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου