Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Ένα ...τσιχλόψαρο στην Πλάκα και ετοιμαζόμαστε για τον δεύτερο γύρο του Σεμιναρίου "Φτιάχνοντας ιστορίες και παραμύθια με τα παιδιά"

Την Πέμπτη το βράδυ, καλεσμένη μας στο Σεμινάριο Δημιουργίας Παραμυθιού, η συγγραφέας Ιωάννα Μπουλντούμη έβαλε μια σειρά ασκήσεων που κέντρισαν τη δημιουργικότητα των μαθητών

Ένα μικρό δείγμα:
 
Ανακαλύπτεις ένα νέο είδος ψαριού. Πώς ονομάζεται; Θα μας το περιγράψεις φυσικά...

Η μαθήτρια Δήμητρα Β., έγραψε:


Η ιστορία μου ήταν: 
"Και τότε...ανακάλυψα το Τσιχλόψαρο!!! Φ α ν τ α σ τ ι κ ό!!! Μισή τσίχλα, μισό ψάρι! Η τσίχλα μύριζε φράουλα και το ψάρι...ψαρίλα, φυσικά!!! Κι ήταν μακρουλή κι αδύνατη η τσίχλα και παχύ και κοντό το ψάρι! Δεν το έλεγες όμορφο, μα ήταν μοναδικό!"
 
 
 
Αυτή την Πέμπτη ολοκληρώνεται ο Α Κύκλος. Καλεσμένη μας θα είναι η συγγραφέας/ εικονογράφος Πέγκυ Φούρκα 
 
Το  πρόγραμμα του Β Κύκλου /ενδέχεται να υπάρξουν μικρές αλλαγές -το οριστικό πρόγραμμα και πληροφορίες στο Τηλ.:2103250341,  6937219160 -info@ekedisy.gr

Παραμυθοκουζίνα: Φτιάχνοντας ιστορίες και παραμύθια με τα παιδιά

Β Κύκλος Σεμιναρίων στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

-Περιλαμβάνονται τρεις συναντήσεις, διάρκειας 2 ½ ωρών
-Θα πραγματοποιηθεί Πέμπτη (7-9.30 μμ) στις 5, 12 και 19 Νοεμβρίου
-Απευθύνεται σε υποψήφιους παραμυθάδες, γονείς, φοιτητές και παιδαγωγούς, αλλά και σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών.
-Στις συναντήσεις μας γνωστοί συγγραφείς και εικονογράφοι παιδικών βιβλίων θα  μοιραστούν μαζί μας τα μυστικά τους και θα απαντήσουν στις ερωτήσεις των εκπαιδευόμενων
-Τα παραμύθια των εκπαιδευόμενων που το επιθυμούν θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Παραμυθοκουζίνας  http://paramithokouzina.blogspot.gr/  

Περιεχόμενο
1η Συνάντηση:  Από τον Τζιάνι Ροντάρι στον Ίταλο Καλβίνο
-Βιωματικές ασκήσεις για την καλύτερη γνωριμία και συνεργασία της ομάδας
-Με αφορμή της «Γραμματική της Φαντασίας»: Φτιάχνοντας παραμύθια με τον τρόπο του Ροντάρι –τεχνικές και παιχνίδια
-Ο Ίταλο Καλβίνο και τα παραμύθια για μεγάλους. Φτιάχνοντας ιστορίες με ομάδα ενηλίκων
-Γνωριμία με τις «λειτουργίες» του παραμυθιού και τη Μαγική Τράπουλα
-Ο κάθε εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει, να δημιουργήσει και να παρουσιάσει στην επόμενη συνάντηση τη δική του ιστορία για μια «Αόρατη πόλη»
2η Συνάντηση: Ο κόσμος των Μύθων και της Ιστορίας
-Περίπατος στην Πλάκα (ακολουθούμε τη διαδρομή του εκπαιδευτικού προγράμματος «Περπατάω με την τάξη μου στη Πλάκα»)
-Η εμπειρία του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
-Παρουσίαση της Μαγικής Τράπουλας της Μυθολογίας
-Μαγική Τράπουλα και Τοπική Ιστορία -Πως μπορούμε με τη βοήθεια των παραμυθιών να γνωρίσουμε την ιστορία και τη μυθολογία
-Παρουσίαση ανέκδοτου παραμυθιού
- Παίζοντας με τους μύθους: Χωρίζουμε την τάξη σε ομάδες. Η κάθε ομάδα δημιουργεί και παρουσιάζει τον δικό της μύθο. 
-Οι εκπαιδευόμενοι δημιουργούν παραμύθια με τους δικούς τους αγαπημένους μυθικούς ήρωες
3η Συνάντηση: Ο κόσμος των Λαϊκών Παραμυθιών
-Παρουσίαση και συζήτηση των παραμυθιών που δημιούργησαν οι εκπαιδευόμενοι
-Διαβάζουμε ένα Λαϊκό Παραμύθι  
-Αναλύουμε τις Λειτουργίες του
-Δημιουργούμε ομαδικά ένα νέο παραμύθι με χρησιμοποιώντας τη Μαγική Τράπουλα
-Οργανώνοντας ένα Φεστιβάλ για το Παραμύθι: Ιδέες για μια γιορτή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου